Followers

Follow on Bloglovin
Follow on Bloglovin

Monday, February 14, 2011

Magnolia en pastel/ Pastel Magnolia

Bonne Saint-Valentin à tous et toutes,
J'espère que vous aurez une journée remplie de chocolat et d'amour.  Pour moi, mon mari m'emmene au resto ce soir pour un souper romantique!  
Happy Valentine's day to you,
I hope your day is filled with chocolate and love!  My husband is bringing me to the restaurant for a nice romantic meal.

Voici une carte avec Tilda wants a hug.  L'estampe avait des feuilles de gui dans ses cheveux, mais je voulais quand même l'utiliser même si ce n'est pas le temps de Noël.  J'ai donc pris un Q-tip et effacé le gui avant de l'estamper et puis j'ai pris une autre estampe de Tilda et utilisé ses jolies rubans!
Here's a card with Tilda wants a hug.  The stamp had mistletoe in her hair but I still wanted to use it even if it's not Christmas.  I took a Q-tip and removed what I didn't want and then took another Tilda stamp and used her ribbons instead!
Voici un gros plan de ses cheveux:
Here is a close-up of her hair:
Les jolies fleurs/ The cute flowers

Je l'ai colorié avec des Copics et mis des Stickles sur ses rubans et du Crystal Effects sur ses yeux.  Le sentiment est une estampe de SU ainsi que tout le papier et le ruban.  Les petites perles sont faites avec Viva Decor Pearl et les fleurs sont de Wild Orchid Craft.  J'ai épongé de l'encre brune pour donner un effet vieillot et mis du Stickles sur les roses.
I colored her with Copics and put some Stickles on her ribbons and Crystal Effects on her eyes.  The sentiment, ribbon and paper is from SU.  The little pearls were made with Viva Decor Pearl and the flowers are from Wild Orchid Craft.  I sponged brown ink for a vintage look and distressed the paper.  I also added Stickles on the roses.
Pour 2 défis:
Magnolia Stamp Lovers:  pastel
Just Magnolia:  croquis
For 2 challenges:
Just Magnolia:  sketch
Passez une journée merveilleuse,
Have a wonderful day,
Brigitte

5 comments:

Emily Leiphart said...

This is beautiful and so sweet, Brigitte! I love the way you coloured Tilda in blue. She looks lovely against the purples. Enjoy your Valentine's Day!

Cheryl said...

Adorable card! I love the colors.

Tammy (LaDiva) said...

Utiliser des q-tips pour retirer ce que l'on ne veut pas étamper!!! Quelle idée géniale Brigitte merci!!!

J'espère que tu as eu un bon souper de la St-Valentin ma chère :) Je t'ai laissée un petit quelque chose sur mon blog. J'espère que tu accepteras :)))

Partager avec toi est un vrai bonheur!!!

Tammy xx

Dena said...

Very cute card!
Thanks for joining the Just Magnolia and Hanglar Stanglar Challenge!
Hugs, Dena

Vivi Casale said...

very sweet card!!
Thank you so much for joining us at MSL!
Vivi & MSL DT Members